torsdag 8 september 2011

hoppträning!

Idag va det hoppträning som stod på schemat!;) Han va pigg, stark och allmänt dum i början. Han lixom pigg men lyssnade ändå inte på skänkeln... men efter hand släppte det mer och mer! Dett svåraste med träningen va lätt räcket till en 2-kombination som stod på långsidan. Första gången vi skulle hoppa slarvade jag för mycket med vägen vilket resulterade att han stannade på kombinationen, men det kan jag förstå för det är ju lixom inte så kul att hoppa in i väggen!;) Sen kom jag igen och tänkte mer på vägen och då gick det bra!;) Sen gjorde jag samma misstag igen-.- men sen hoppade jag kombinationen igen och då gick det bra!;) Sen avslutade vi med en bana!:) Då hoppade han bättre än bäst!! Jag tänkte mer på vägarna och då funkar ju allt som det ska!;) Han hoppar ju allt om man styr honom rätt;) När man hoppar enkelhinder han vi ju hoppa snett över och så men jag måste vara betydligt mer noggrann in till en kombination!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar