tisdag 30 augusti 2011

Dagens ridpass!

Red lc:1 programmet på ett fält idag. Han överraskade mig genom att gå som en klocka;) Han brukar bara ville springa när man rider på så stora fält annars men idag gick det bäst!!:) det svåraste i programmet är definitivt halterna från traven men det är bara att öva vidare på ;) Sen kan han bli lite ostadig och vill inte riktigt hitta takten efter den ökade traven. Men det är bara för att jag ibland släpper skänkeln när man ska fånga upp efter ökat, men det får jag träna vidare på ;)
Sen kanske ni undrar hur det är med Tuff med sjukdomen och det?
Jo så här ligger det till: Han har börjat bete sig som den vanligt Tuff igen. Arbetsvillig, piggare och mer på lixom;) Sen igår hämtade vi ut hans "medicin"  Eller medicin och medicin... snarare ett pulver som mjukar upp muskler och leder. För att när dom har elichia får dom ont i muskler och leder. Så det är ju därför Tuff började stanna, det gjorde ju lixom ont när han hoppade. Men det är ju på väg bort nu. Så igår när jag hoppade så HOPPADE han igen!! Hoppade med sin grymma ben och ryggteknik, för det senaste har han bara hoppat flackt efter som det har gjort ont annars. Fast trots att hans sjukdom är så gått som borta så kommer han att få detta pulvret i några månader och så håller jag koll på hanns temperatur dagligen, så att den inte ändras kraftigt osv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar