lördag 28 januari 2012

Resultat

Framhoppning och framridning: framridningen gick åt skogen men framhoppningen gick helt okej.
Runda 1 (1m) han va fin på hinder nr 1-4 men mellan hindrerna va han konstig. Han lysnade varken på hand eller skänkel och lixom bara sprang men han kom på bra distanser. På hinder nr 5 stanna han (?!) ganska snabbt från 4 och jag kunde inte fånga upp honom sen så va det läskigt pga hus under hindret. Efter det fick han black out.
Runda nr 2: (1m) Han hade blackout.
Finns inget annat än att vänta i dom lägerna så jag red lite dressyr medans dom andra hoppade så han fick något annat att tänka på och då fick jag in bakdelen på honom och då fick han en bättre galopp. Sen red jag om hela rundan på 90cm och då va han riktigt fin!!:) fick bra distanser och allt!:) felfritt och en rosett till Tuff<3 så till nästa tävling ska jag tänka på att lägga mer jobb på framridningen för det är då vi får resultat!!;) super nöjd med sista rundan!!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar