måndag 9 januari 2012

Saturnus

2.5 år sedan
Red på "Svante" idag:) Skrittade och travade bara. Han är ganska svår att förstå sig på men det gick bättre på slutet ialla fall.
Vem är Svante då? Jo för 2,5 år sedaan (när Frida tog över ridskolan) hade hon med sig en del av hennes 5 åriga c-ponny. Han skulle inte gå så många ridskolelektioner i början men det skulle bli mer med tiden. Jag fick äran att börja rida honnom varje fredag då jag red lektioner. (det va bara jag som red honnom i några veckor). Jag han starta en klubbhoppning på 60 cm-felfritt. Men sen när fler ridskoleryttare började rida på Svante upptäckte man att han inte passade på ridskolan. Han skulle säljas och jag ville köpa honnom. Men då lämnades han ut på foder för mer utbildning till en tjej som hade en ledig box i privatstallet på ridskolan. Dom tävlade någon gång men sen fasnade han i trådarna i hagen. Han slet av båda baksenorna i ena bakbenet. Man trodde inte att han någonsin skulle bli bra, men efter mer än 1 års vila i vetlanda är han nu igång igen! :) Han kom hem till ridskolan för att Josse skulle ha honnom på foder. Josse har gjort ett jättebra jobb med Svante och nu har dom börjat "hoppa" lite smått. (han rids ialla gångarter). Så idag fick jag sitta på hans rygg igen!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar