onsdag 2 november 2011

Dagens ridpass!

Idag red jag i ridhuset.
Dom senaste veckorna har han varit så otroligt stark så jag satte på han ett pessoa-bett. Jag tycker det är ganska läskigt att rida på ett starkare bett. Hästar har ju så otroligt känsliga munnar så man känner sig lite elak om man råkar ta tag i dom hårt när dom har ett starkare bett på. Men jag tycker det är bättre att man sätter på dom ett lite starkare bett någon gång ibland än att hästarna inte lyssnar så att man måste bli stark i handen. Det har känts så dom 2 sista veckorna att han lixom har kommit på hur han ska behärska sitt bett så att han slipper jobba ordentligt. Så tyckte att det va dags att sätta på pessoa-bettet idag.Han kändes himla fin idag! Han hade riktig power i steget men ändå inte ett dugg stark! Så han gick super-duper och jag kände att jag kunde rida med en känslig, lugn och stadig hand!:) AA Tuff va helt enkelt bäst idag! ;) <3

Man ska aldrig sätta på sin häst ett bett som man inte kan rida med. Alla bett kräver olika ridning, så man måste känna sig mogen får det bett man använder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar