onsdag 9 november 2011

planer.

Nu har jag suttit ett tag och tänkt ut planer och mål för våren 2012. Alltså mål med Tuff. Vi kommer träna ganska mycket under vintern. Han behöver ingen vila då han vilar, longeras och skrittas nu. Det är ju för att jag inte har fått min sadeln än. Den kommer någon gång i veckan så då är det dags att börja träna ordentligt igen. Sen när våren kommer har vi förhoppnings vis hittat en bättre och jämnare rytm och känsla i hoppningen. Vi ska även hoppa lite högre baner och lixom känna påt´ lite. Sen i februari-mars kommer vi åka på många clear rounder och små tävlingar. Sen i april-maj kommer vi åka o hoppa L:b:er på regional nivå. Sen i juni hoppas vi på att kunna debutera L:A. Fast jag måste känna mig redo för det innan men om vi följer planerna kommer det nog gå! Sen rästen av sommaren kommer vi fortsätta tävla på L:B och L:A höjd om det går som tänkt.

Dressyr mål
Under vintern kommer vi köra ganska hårt på dressyren. För man märker verkligen vilken skillnad det blir på honnom om han har gått fint i dressyren hela veckan, då hoppar han jättebra på träning och tävling.
Sen så kommer jag kanske starta någon tävling men inget som jag direkt måste. Har ju startat en enda dressyrtävling på honnom med 63,71% (en tredjeplats utanför placering) Men som sagt dressyren är viktig för att det ska funka i hoppningen.

Fälttävlan
Vi kommer träna vid några tillfällen under våren-sommaren och sen några små tävlingar. Terräng-hindrerna är grymt bra träning för att Tuff ska få träna på så många olika hinder som möjligt så att han kommer tycka att inga hinder är farliga efterhand.

ÅÅ snacka om att jag är sjukt taggad för våren 2012!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar