måndag 18 juli 2011

Dagens ridpass...

Ny friserad kille<3(svansen blev lite kort:S)
Red ju på ridbanan och det gick så här: Först va han stel som en pinne, stark och helt enkelt ur jobbig! Men jag bara fortsatte att rida dit jag skulle och rida övningarna så gått jag kunde. Efter en halvtimme började det att släppa och han började söka sig till den låga härliga formen.:) Så då vågade jag utmana lite genom att göra större tempoväxlingar och mer skänkelvikningar och sånt och till slut gick det riktigt bra faktiskt!::) Sen över gick jag till att jobba honom i galoppen. Först bara på en stor volt med vempoväxlingar. Sen att släppa alla kraven ett varv och sedan jobba igenom honom sten hårt ett varv osv...:) Han blev riktigt fin i galoppen efter ett tag!:D Kunde jobba honom i lättsitts utan att han ökar och förlorar formen vilket är en stor förändring för oss:)<3Avslutade passet där och travade av honom i en låg och avslappnad form:)<3 Sen skrittade jag av i en kvart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar