tisdag 19 juli 2011

Ponny och Stor häst!

Red så klart på Tuff idag som vanligt;) Efter som att han stått ute och spänt sig i regnet hela dan va han ganska stel till en början. Skrittade honnom typ i en kvart för att få honom helt mjuk åt båda sidorna. Jag gick in på en stor volt och gjorde skänkelvikningar till en mindre volt och sen flyttade jag ut igen(Riktigt bra övning för lösgörande) Så till slut gick han riktigt fint i båda varven i skritt och trav. I galoppen gjorde jag samma sak gick dock inte riktigt lika bra i görjan, han blev stark och strätade imot. Men efter att ha galopperat en bra stund gick det bättre och han kom in i en rndare form:)<3

Sen red jag på Fridas gammla tävlingshäst idag också;) Han har plaseringat pp till svår hoppning:D
Skrittade mäst sen så galopperade jag också lite smått. En häst som är svår att inte gilla;)<3Så Puss på dom fina hästarna!<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar