lördag 23 juli 2011

Hårdträning va det ja!

Red på ridbanan i dag. Skrittade på långa tyglar men sen äär jag kulle korta dom och jobba honom drog han bara upp huvet och stack iväg! Samma sak i traven.  Så jag insåg att det va ingen idé att fortsätta eftersom att jag vet att det bara kommer bli en dragkamp...så gick upp för att hämta gramantygenl (en liten hjälp på traven) Men hittade ingen graman men smart som man är kom jag på att det kanske funkar lika bra med en longeringslina och det gjorde det;) Så satte den som en vanlig graman.:) Så när "gramanen" va på va det bara att rida igenom honnom ordentligt!! Gick ialla fall jättebra! Jobbade mycket på volt med tempoväxlingar ialla gångarterna.:) I galoppen jobbade han RIKTIGT bra! Det är så bra att rida med graman på Tuff lite då och då för då får jag lite hjälp med vänstergaloppen där han är lite svagare. Gjorde även några byten vilket funkade ok. Sen efter ca 1 halv timme tog jag av "gramanen" och red utan i ca 1 halv timme. Nu gick han Jätte bra! I galoppen bar han upp sig själv bättre och hade mer tryck bakifrån.:)<3
Blir ett liknande pass imorgon utan gramanen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar